Toyota Celica (A60) MK3 – 1983

Típus gyártási időszaka:1981-1985
Hengerűrtartalom:1600 cm3
Teljesítmény, súly:105 Le / 137 Nm / 964 kg
Gyorsulás, végsebesség:11 sec / 170 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:A harmadik generációs Toyota Celica-t 1981 augusztusától egészen 1985 júliusáig gyártották, 1983 augusztusában pedig egy ráncfelvarráson esett át, hogy ’84-ben már a frissített verziókat gyártsák. Ez a kiállított darab még facelift előtti és egyben az utolsó hátsókerék meghajtású Celica generáció.
Tizenegy különböző motorral szerelték, köztük az AE86-ból híressé vált 4AGE-vel. Amerikában a 2.4 literes 22R kódú erőforrás volt a leggyakoribb, Európában pedig a 2T, illetve a 21R motorok voltak a legnépszerűbbek. Két féle sebességváltó közül lehetett választani: 4 sebességes automata, valamint 5 sebességes manuális. Az autó kivitelét tekintve gyártásra került kupé, liftback, kabrió és rally verzió is.
A TTE (Toyota Team Europe) versenyeztette a Celica B csoportos verzióját. A 4T-GTE motor 320 lóerő leadására volt képes, 1982 és 1986 között összesen 6 győzelmet aratott az autó, köztük 3 Safari Rally sikerrel. A homológ autót csak Japánban árusították, ami az első turbós Celica volt, így az 1.8 literes 3T-GTE motor 180 lóerővel rendelkezett.
Az autó nagyon népszerű volt kabrió formában, de a Toyota gyárilag nem készített ilyen verziót. Ezáltal több cég is foglalkozott kabriósítással, Amerikában az ASC, a Griffith, Európában pedig az Avon és H.P. Schwan. Ez a konkrét modell az utóbbi cég keze munkája.
Technológiai különlegessége, hogy a megszokottal ellentétben nem külső létra, hanem a küszöbökbe rejtett merevítéseket alkalmaztak. Nem gyári Toyota, hanem anno extraként rendelhető Ronal felnik találhatók az autón. Körülbelül 500 darab készült ebből a modellből, bár pontos adatok nem ismertek. Németországban kettő van forgalomba helyezve, itthon ez az egyetlen.
Kiállított autó előélete, állapotaAz alapját adó kupé eredeti, japán gyártású. Európában két cég alakította át kabrióvá gyári jóváhagyással, garanciával, Toyota márkakereskedőknél értékesítve. Ez a példány a német H.P. Schwan cég terméke, akik egy akkori, vadonatúj Golf áráért, 10.000 márkáért építették át. Készült belőle Hardtop variáció is, de ez szinte fellelhetetlen.
Az autó 15 évig állt egy német pajtában, majd egy japánautó fanatikus hozta be a Magyarországra, akitől hozzánk került. Egy rendszámtábla világítás izzó cseréje után sikeres műszaki vizsgát tett az autó, majd ezután kezdődött a komolyabb munka. Felújításra került az első és hátsó felfüggesztés, a karosszéria korrodált részei, a vászontető, illetve a gyári, kályhaezüst karosszéria is át lett fényezve a jelenlegi, gyöngyház fehérre. Az autó gyakorlatilag gyári állapotú, de minimálisan ültetve van, valamint a hátsótengelyen nyomtávszélesítők találhatóak. A motor és az erőátvitel minden eleme az eredeti gyári, mindössze kuplungot, vízpumpát, üzemanyag szivattyút és néhány gumi alkatrészt cseréltünk. Az autóban valós 170xxx kilométer van.

Search

Categories