Toyota Camry IV (XV20) 3.0 V6 GX – 1998

Típus gyártási időszaka:1996-1999
Hengerűrtartalom:2995 cm3
Teljesítmény, súly:194 Le / 283 Nm / 1445 kg
Gyorsulás, végsebesség:9 sec / 220 km/h
Sebességváltó:4 sebesség, automata
Típusismertető, érdekességek:Típusismertető, érdekességek – A Toyota Camry (XV20) egy közepes méretű limuzin, amelyet a Toyota 1996 és 2001 szeptembere között Japánban és Észak-Amerikában, valamint 1997 és 2002 között Ausztráliában gyártott. Az 1996 szeptember 3-án bemutatott XV20 sorozat a Camry negyedik generációját képviselte Japánon kívül minden piacon. A Japán belpiacos verzió más generációs vonalat követett. A sorozat soros négyhengeres modelljei a SXV20 (benzin), és az SXV23 (CNG) kódokat kapták, még az MCV20 pedig a hathengeres (V6) változatot jelöli. A típust szedánként és kombiként is kiadták.
Ausztráliában a luxus-orientált változat a Toyota Vienta nevet kapta.
Japánban a típus egy előkelő kombi változatát Toyota Mark II Qualis néven is árulták. Ez volt továbbá az első Camry, amely Japánban Daihatsu jelvénnyel is készült, a Daihatsu Altis megegyezett a Camry export változatával.
1999 augusztusában a 2000-es modellévre az Észak-amerikai szedánok modellfrissítést kaptak az első és hátsó traktuson. Ennek eredményeként nagyobb első fényszórókat kapott kettő helyett négy izzós rendszerrel, különálló hűtőráccsal és krómozott burkolattal. Szintén nagyobbak lettek a hátsó lámpák és karakteresebbek az oldalsó díszlécek. A Toyota Ausztráliában 2000-ben kezdte meg a facelift modell gyártását.
Ahogy a japán jen az 1990-es évek közepén megugrott, az újratervezett Camry kevesebb tartalommal bírt, mint az előző modell (XV10), a költségek csökkentése miatt. Az XV10 1991-es debütálása után azonnal megkezdődött a fejlesztés Kosaku Yamada alatt, 415T programkóddal. A stílus azzal zárult, hogy Kawazu Masahiko nyertes „C” tervpályázatát választották ki 1993 augusztusában, 36 hónappal a tervezett gyártás előtt. A végleges XV20-as mintát 1994. február elejére fagyasztották be, több mint 30 hónappal az 1996. augusztusi gyártás tervezett megkezdése előtt. A formatervezési minta szabadalmait 1994. február 9-én nyújtották be a Japán Szabadalmi Hivatalnál, és a 1057806. számon jegyezték be. A prototípusokat 1995-ben és 1996-ban tesztelték.
Motorváltozatok:
2184 cm3 soros négyhengeres (modellkód: SXV20) (motorkód: 5S-FE I4) 130 lóerő – 5500 fordulat/percnél, 199 Nm 4400 ford./percnél
2184 cm3 soros négyhengeres (modellkód: SXV23) – 5500 fordulat/percnél, 199 Nm 4400 ford./percnél – CNG változat
2496 cm3 V elrendezésű hathengeres (modellkód: MCV21) (motorkód: 2MZ-FE V6) 197 lóerő – 6000 fordulat/percnél, 244 Nm – 4600 fordulat/percnél)
2995 cm3 V elrendezésű hathengeres (modellkód: MCV20) (motorkód: 1MZ-FE) 194 lóerő – 5200 fordulat/percnél, 283 Nm – 4400 fordulat/percnél
Az XV20 Camry gyártása a Toyota Tsutsumi gyárában (Aichi, Japán), a Toyota Australia Altonai üzemében, Victoria államban és a Toyota Motor Manufacturing Kentucky-i gyártótelepén, Georgetownban, az Egyesült Államokban történt. A thaiföldi és indonéziai gyártás 1999-ben kezdődött és az ausztráliai helyet váltotta fel Délkelet-ázsiai forrásként.
A japán piacra készült XV20 1996 decemberében érkezett meg szedán és kombi karosszériaváltozatban is, 2,2 literes négyhengeres vagy 2,5 literes V6-os motorral, az egyetlen 4 sebességes automata sebességváltóval. A kocsit Japánban Toyota Mark II Qualis néven is árulták. Ennek semmi köze nem volt a Mark II szedánhoz (egy hátsókerék-meghajtású vezetői autó), az első és hátsó lámpákon kívül, amelyek a Mark II-éhoz hasonlítottak. A Mark II Qualis 3,0 G-s változat is elérhető volt 3,0 literes V6-os motorral, ami a japán piacon nem volt kapható Camry-ben. A Camryt csak a Toyota Corolla Store nevű japán márkakereskedésekben adták el a Camry mellett, míg ikertestvérét, a Mark II Qualis-t kizárólag a Toyopet Store helyeken értékesítették. Az ezzel egyenértékű modellt Daihatsu Altis néven dobták piacra. Csak Japánban forgalmazták, és ebből a generációból indult a gyártás. Az Altis 2000 márciusában mutatkozott be a Daihatsu zászlóshajójaként, a Daihatsu Applause helyett. Nem sok Altis modellt adtak el Japánban. Ennek az az oka, hogy egy tipikus Daihatsu ára a belépő szintű árkategóriába tartozott, az Altis ára pedig nagyon hasonló volt a Toyota Camry modellhez. Az Altis 2,2 literes négyhengeres motorral volt elérhető. A Camry-vel ellentétben, amely Japánban szedánként vagy kombiként is kapható volt, az Altis csak szedánként. Az „Altis” név a „magasság” szó egy változata, ami azt jelenti, hogy a Daihatsu legfelső szintű autója.
Ausztráliában az előző generációtól eltérően a Camry nevet a V6-os változatokra is alkalmazták, míg a Toyota Vienta V6-os változatot „felkapottabb” modellként módosították. A négyhengeres Camry modellek kínálata a CSi, Conquest és CSX modellekből állt (az automata sebességváltó alapfelszereltség volt a Conquest és CSX modelleken); mindhárom változat szedán vagy kombi karosszéria kivitelben volt elérhető. A Camry V6-os modellek CSi-ből és Conquestből álltak, ismét szedánként és kocsiként, a kocsik csak automata sebességváltóval voltak elérhetők. A Camry V6 Touring szedán modellt 1999 márciusában mutatták be. A Vienta V6-os sorozat VXi és Grande szedánokból és VXi kombiból állt. A Vienta VXi-t a négyhengeres Camry CSX-hez hasonlóan szerelték fel.
2000 szeptemberében megjelent a ráncfelvarrott Camry. A Vienta V6-os sorozat az Avalon szedán 2000 júliusi piacra dobása miatt megszűnt, és két új modellel bővült a Camry termékcsalád: a csúcskategóriás Azura V6 szedánnal és a Touring V6-os kombival, mindkettő csak automata sebességváltóval volt elérhető. A modellsorozat vége felé piacra dobták a limitált kiadású Intrigue és Advantage szedánokat.
A kerékméretek eltérőek a Camry ezen formáján, egyesek 14 hüvelykes, míg mások 15 hüvelykes kerekeket használnak.
Új-Zéland 10 darab, TRD kompresszoros, 3.0 V6-os, 5 sebességes manuális szedánból készített különleges kiadást Camry TS Supercharged néven. 206 kW-ot produkált a normál V6-osnál. Ez a jármű a Toyota NZ speciális kiadása volt. A felfüggesztést az egykori F1-es pilóta, Chris Amon hangolta be, és TS emblémákat helyeztek el a klaszteren és a bőrüléseken. Amon számos más Toyotához is hozzájárul az új-zélandi piacra, beleértve a Coronát és a Corollát.
Az Egyesült Államokban a Camry SE-t elvetették, és az alapmodellt CE-re keresztelték át az 1997-es modellévre. Mind az LE, mind az XLE burkolatok átkerültek az előző generációból. Minden felszereltségi szint elérhető volt a 2,2 literes soros négyes vagy a 3,0 literes V6-os motorral. Az LE-alapú Gallery Edition és a Collector Edition a 2001-es modellév újdonságai voltak. Az Egyesült Államokban értékesített Camry generáció egy része a TMMK-ban, valamint a japán Tsutsumi üzemben készült. A Japánban gyártott Camryt „JT2”-vel kezdődő VIN-vel jelölik; Az Egyesült Államokban gyártott modelleket „4T1” kezdetű VIN-kóddal jelölik. Kézi sebességváltó csak a CE és LE V6 modelleken volt elérhető. A Toyota Racing Development (TRD) feltöltőkészletet kínált a V6-os modellekhez, amely 247 LE-re (184 kW) és 242 lb⋅ft (328 Nm) nyomatékra növelte a teljesítményt. A Camry enyhe frissítést kapott 1999 augusztusában a 2000-es modellévre
Az 1999-es modellévhez 1998-ban kupé, majd 1999-ben kabrió került a 2000-es modellévhez. A harmadik generációs Camry kupéjával ellentétben az új kétajtós autók külön névtáblát kaptak a Toyota Camry Solara , vagy egyszerűen csak Solara néven. Ezek szintén jelentős stílusbeli eltérést jelentettek a szedántól. A Solara SE és SLE kivitelben volt elérhető, ami nagyjából megfelel a szedán LE és XLE kivitelének.
A Toyota 1999-ben egy négyhengeres, nem hibrid, CNG- meghajtású XV20 Camryt kínált Kaliforniában a flotta ügyfelei számára.
A Camry V6 ismét felkerült a Car and Driver magazin tíz legjobb listájára 1997-ben. Az Insurance Institute for Highway Safety „Jó” általános pontszámot adott a Camrynak a frontális offset ütközési tesztjén. Az első ülésekre szerelt oldallégzsákok az 1999-es modelleknél opcionálisak voltak.
Az XV20-at Európában is értékesítették. De az elődjéhez, a Camry XV10-hez hasonlóan a választék sokkal korlátozottabb volt. A korábbiakhoz hasonlóan az európai piacra szánt modelleket továbbra is Japánból importálták. Az 1997-ben piacra dobott kínálat a 2.2i GL és a 3.0i GX modellekből állt, csak szedán formában. A Camry XV10-hez hasonlóan a GX is csak automata sebességváltóval volt elérhető. A 2.2i GL kézi és automata sebességváltóval is elérhető volt. A Camry az Euro NCAP tesztjén az ötből négy csillagot kapott az oldallégzsákok miatt.
Áttekintés
Gyártó Toyota
Más néven • Daihatsu Altis (Japán)
• Toyota Camry Gracia (Japán)
• Toyota Mark II Qualis (kombi)
• Toyota Vienta
• Xinkai Toyota Camry (Kína, JV )
Termelés • 1996. augusztus – 2001. július (Japán, USA)
• 1996. szeptember – 2002. június (Fülöp-szigetek)
• 1997. július – 2002. augusztus (Ausztrália)
• 1997. március – 2002. május (Thaiföld)
• 1999. június – 2002. szeptember (Indonézia)
Modellévek
1997–2001
Szerelés • Japán: Toyota, Aichi (cutsumi üzem)
• Ausztrália: Altona, Victoria
• Kína: Zhanjiang , Guangdong
• Indonézia: Karawang
• Fülöp-szigetek: Parañaque (1996–1997); Santa Rosa (1997-2002)
• Thaiföld: Chachoengsao
• Egyesült Államok: Georgetown, Kentucky
• Vietnam: Vĩnh Phúc
Tervező
Kawazu Masahiko (1993) [1]
Karosszéria és alváz
Osztály
Középkategóriás autó
Test stílus
• 4 ajtós szedán
• 5 ajtós kombi
Elrendezés
• Első motor, elsőkerék-hajtás
• Első motor, négykerék-hajtás [2]
Összefüggő • Lexus ES/Toyota Windom (XV20)
• Toyota Avalon (XX10)
• Toyota Camry Solara (XV20)
• Toyota Sienna (XL10)
Erőátvitel
Motor
• 2,2 literes 5S-FE I4 (benzin)
• 3,0 literes 1MZ-FE V6 (benzin)
• 2,5 literes 2MZ-FE V6 (benzin)
Terjedés
• 5 sebességes S51 manuális
• 4 sebességes A140E automata
• 4 sebességes A541E automata
Méretek
Tengelytávolság
105,1 hüvelyk (2670 mm)
Hossz 187,6 hüvelyk (4765 mm)
Szélesség 70,3 hüvelyk (1786 mm)
Magasság 56,3 hüvelyk (1430 mm)
Saját tömeg
3000 font (1361 kg)
Kronológia
Előző Toyota Camry (XV10)
Utód • Toyota Camry (XV30)
• Toyota Avalon (XX10) (Ausztrália, Vienta számára)
Kiállított autó előélete, állapota:A kiállított autó 1998.06.10-én érkezett az országba egy budapesti üzletember részére. Az egységes vámárunyilatkozaton feladóként a Toyota Tsusho Corporation, Japán, Nagoya szerepel. Tulajdonosa 48.000 német márkát, továbbá 2.500.000 Forint vámot fizetett az autóért. Az eredeti dokumentumokat a jelenlegi tulajdonos őrzi. A forgalomba helyezést a budapesti Toyota Sakura végezte. Első tulajdonosa 1998.06.12-én vette át az autót. A forgalomba helyezéssel egy időben utólagosan a márkaszervízben beépített MÉTA riasztót (jelenleg nem működik), NOKIA 2110 kihangosítót és antennát, továbbá tetőcsomagtartót vásárolt hozzá összesen 146.000 Forintért.
A második tulajdonosához 2011. májusában került 112.000 kilométerrel, aki egy budapesti mélygarázsban tárolta és jobbára pécsi útjaihoz autópályán használta az autót.
Harmadik és jelenlegi 42 éves tulajdonosa egy későbbi XV30 3.0 V6 modell vásárlását tervezte, de hosszas keresgélés után sem volt olyan alacsony futásteljesítményű és állapotú, ami meggyőző lett volna, majd képbe került ez az autó. Első telefonhívás, majd három hetes hezitálás után kettő évvel ezelőtt, 2021. márciusában cserélt gazdát, ami egy bakancslista egyik pontjaként, egy Toyota Avensis mellé hobbiautóként valósulhatott meg. Akkor 165.000 kilométer volt benne, jelenleg 170.000. Eleinte egy elhagyatott raktárépületben volt tárolva, majd garázsba került.
Az elmúlt két évben néhány alkalommal volt csak használva. A karosszéria a pesti előélet miatt már több helyen már volt fényezve, összességében viszont kiváló állapotban maradt meg. A ritka használat miatt a motor tömítéseinek cseréje és az akkumulátor cseréje esedékes lesz.
Kontakt: +36(30)6936061, neatka@gmail.com

Search

Categories