Honda Accord VI Coupe – 1999

Típus gyártási időszaka:1998-2002
Hengerűrtartalom:3000 cm3
Teljesítmény, súly:200 Le / 265 Nm / 1470 kg
Gyorsulás, végsebesség:8,5 sec / 225 km/h
Sebességváltó:4 sebesség, automata
Típusismertető, érdekességek:Az Accord története meglehetősen régre nyúlik vissza, ugyanis az első generációt 1976-ban mutatták be. Az évek során természetesen nagy átalakulásokon ment át a típus. A hatodik generációnak nem volt sok ideje arra, hogy teret hódítson, ám rövid gyártási ideje ellenére is sok ember számára ismert, és kedvelt autó lett. Európába sajnos nem a 3 ajtós Coupe, hanem inkább a rövidebb, 5 ajtós testvére lett igazán népszerű. Ezt a coupet is amerikai piacra készítették. Ez jól látszik az autó méreteiből, illetve technikai adataiból is. Nem kicsi a jószág, 4,7 méter hosszú. Nagy köbcentis szívó motor, 3.0 V6. A nagy motor ellenére inkább utazóautó, mintsem sportautó. A 4 sebességes automata váltó, hosszú fokozatokkal, a tempomat, a tágas bőr belső lehetővé teszi, hogy akár a hosszabb utak is élvezhetők legyenek.
Kiállított autó előélete, állapotaAz autó jelen állapotában került már hozzám. Az előző tulajdonosa vette külföldről, és szegényke, hát, nem volt a legjobb állapotban. Időt, pénzt, és energiát nem sajnálva, neki láttak, hogy újra teljes fényében ragyogjon ez a szép coupe. Első lépésként a vázig lecsupaszították az autót, majd kezdődött a „kirakós”. Sajnos nem sok alkatrész kompatibilis európai testvéreivel, így párszor minden tudásukat, kapcsolatukat igénybe kellett venni, hogy akárcsak például egy csapágyhoz hozzájuss anak. Az építés során belátták, hogy szükség lesz egy donorra, melyből sok szükséges alkatrészt használtak fel. Hálistennek a motor a mai napig bontatlan, szépen jár, olajat, vizet nem eszi, persze, ehhez az is kellett, illetve kell, hogy előttem sem, illetve én sem hajtom. Az automata váltó, ami az autó gyenge pontja, egy olajcsere, szűrőtisztítás, illetve az ú.n. „citrom” felújítása után a mai napig tökéletesen működik. A kis jószág szépen lassan elkészült, ha jól tudom, 4 évig építették, hogy újra régi fényében ragyogjon. A gyári Bose hangrendszer a jó öreg kazettás rádióval szintén tökéletesen funkcionál, szépen szól. Nem sok plusz van az autón, igyekeztek az eredetiségre törekedni. Kisebb esztétikai pluszt azonban kapott. Van alatta egy váltómérettel nagyobb gumi, illetve a gyári, 16”-os felnit lecserélték egy 17”-ra, ami még (véleményem szerint) kicsit dögösebbé is teszi. A másik plusz az, hogy kapott körbe egy után gyártott toldatot.

Search

Categories