Honda Civic Type R (FK8) – 2017

Típus gyártási időszaka:2017-2021
Hengerűrtartalom:2000 cm3
Teljesítmény, súly:320 Le / 400 Nm / 1376 kg
Gyorsulás, végsebesség:5,7 sec / 272 km/h
Sebességváltó:6 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:A tizedik generációs Civic alapjaira épülő Type R változat prototípusát 2016-ban a Párizsban mutatták be. A sorozatgyártásba kerülő változat a 2017-es Genfi autószalonon került leleplezésre. Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődött a Honda swindoni üzemegységében, ami az alap-Civic összeszerelését is végezte. Innen exportálták a modellt a nemzetközi piacokra, beleértve Európát, Japánt és az Egyesült Államokat is. Érdekesség, hogy a 2017-es Civic Type R volt az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaztak Észak-Amerikában. Alapjain az ötajtós Civickel osztozik, de olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét. A többszörös díjnyertes 2.0 VTEC TURBO motor optimalizálásával a csúcsteljesítményt 320 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatékot pedig 400 Nm-re növelték a Honda mérnökei. Emellett – a motorvezérlés átprogramozásának köszönhetően – gyorsabbak lettek a gázreakciók és még könnyebben vezethetővé vált az autó, nem mellesleg úgynevezett fordulatszám-igazító elektronikát kapott a váltó, ami a visszaváltások előtt ideális fordulatra pörgeti az erőforrást. Az új Type R könnyebb, merevebb kocsitestet kapott, mint elődje, kiváló tulajdonságait többek között az új ragasztási technikáknak köszönheti. Felmenőjéhez mérten a torziós meregség 38 százalékkal javult. Újragondolták a Macpherson rendszerű első futómű geometriáját is, így csökkent a hajtási befolyás és még sportosabb érzetet nyújt a Civic Type R. Hátul vadonatúj, független, több – kiemelkedő merevségű – lengőkarból összeállított konstrukció jutott szerephez, ezáltal még fordulékonyabbá, egyszersmind stabilabbá vált a típus. A Sport és a pályaorientált +R üzemmód mellett immáron Comfort fokozatot is választhat a Civic Type R vezetője. A rendszer az adaptív lengéscsillapítók működését, a kormányellenállást, a váltó kapcsolási érzetét és a gázreakciókat is szabályozza. Az FK8 Type R még összetettebb és kifinomultabb aerodinamikai csomaggal büszkélkedhet, mint az előző FK2 generáció. Padlólemez-borítása még egyenletesebb, első légterelője és hátsó szárnya még hatékonyabb lett, a tető hátsó éle pedig ideálissá teszi a légörvényeket. Az erőteljes, agresszív megjelenésű karosszéria felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva minden helyzetben, igazán nagy sebességnél is. A típus több díjat is nyert: TopGear – Hot Hatch of the Year 2017, Auto Express – Best Hot Hatch 2017, Performance Car of the Year 2018. Rekordok is akadnak bőven, de legfontosabb talán a Nürburgring Nordschleife (20,832 km) versenypályán elért 7:43.80-as időeredmény, amivel több, mint két évig volt a leggyorsabb elsőkerekes sorozatgyártású autó a legendás pályán.
Kiállított autó előélete, állapotaMagyarországon újonnan üzembehelyezett teljesen gyári állapotú autó. Az autó fényezése a Honda kizárólag sportos modelleken elérhető Championship White színű, amely tisztelgés a Honda első Forma 1-es győzelme előtt. Az eredményt Richie Ginther szerezte a 1965-ös mexikói nagydíjon Honda RA272 autóval. A versenyautó törtfehér volt piros felkelő nap mintával, amit a Type R modellek piros Honda emblémája jelképez. Minimális módosítás, hogy az első tulajdonos által eredetileg az autó színére fényezett felnik matt feketére lettek porszórva, illetve a gyári 245/30R20 gumik helyett egy mérettel magasabb oldalfalú 245/35R20 gumikat kapott, amivel a hétköznapi használat kevésbé jó minőségű aszfalton sem fájdalmas.

Search

Categories