Honda CRX 1.6i 16V DOHC D16Z5 (2nd GEN) – 1991

Típus gyártási időszaka:1987-1991
Hengerűrtartalom:1590 cm3
Teljesítmény, súly:120 Le / 135 Nm / 928 kg
Gyorsulás, végsebesség:8,5 sec / 205 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, kézi
Típusismertető, érdekességek:Üdvözöljük a 2. generációs Honda CRX-nél, amely az 1980-as évek végének és az 1990-es évek elejének egyik legikonikusabb autója, még ma is nagyon kedvelt és keresett az autórajongók körében. Ezt a típust először 1988-ban mutatták be, karcsú kialakításának, lenyűgöző teljesítményének és kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságának köszönhetően gyorsan népszerűvé vált. Könnyű konstrukciójával, aerodinamikus kialakításával, tökéletes felfüggesztésével a CRX egy igazi sportautó, amely izgalmas vezetési élményt kínál. Az autó egyik legfigyelemreméltóbb tulajdonsága a sokoldalúsága. Annak ellenére hogy kicsi, a ferdehátú kialakítás és a lehajtható hátsó ülések meglepően nagy rakteret tettek lehetővé, így praktikus választás volt a mindennapi használatra. A motorháztető alatt a CRX számos motorváltozattal volt elérhető, köztük egy takarékos 1,5 literes motorral és egy erősebb, 1,6 literes VTEC 150 lóerős motorral. A széles motorválaszték lehetőséget biztosított a vevőknek ahhoz, hogy az igényeiknek megfelelő CRX-et válasszanak, legyen szó ingázásról vagy sportos vezetésről kanyargós utakon. Összességében elmondható, hogy a második generációs Honda CRX egy olyan autó, amely a teljesítmény, a hatékonyság és a praktikum tökéletes egyensúlyát nyújtja.
Kiállított autó előélete, állapotaEzt az autót 2014-ben hozták be Németországból és helyezték forgalomba Magyarországon. Az autón számos alkatrész ki lett cserélve (a teljesség igénye nélkül hűtő, ékszíj, levegőszűrő, vezérműszíj, görgők, vízpumpa, benzinszűrő, kormánymű fogasléc, gyújtógyertyák, váltóolaj, kuplung, féktárcsák, fékbetétek, gumik, kipufogó, első és hátsó szilentek, stb…), az autó újra lett fényezve és alávázkezelve mielőtt 2016 szeptemberében a jelenlegi tulajdonosához került. Az autóvásárlásnál fontos szempont volt az autó kiváló műszaki és esztétikai állapotán kívül a tuningmentessége, így nagy szerencse, hogy sikerült kifogni ezt a példányt. A kipufogó és az alumínium felnik már rajta voltak az autón a vásárláskor, az Alpine CDE-193BT típusú autórádió és Alpine hangszórók, a VT ülések, a jelenlegi váltószoknya és a légterelő utólag lettek beszerelve, ezeket leszámítva az autó eredeti. Az autó hobbiautóként van használva, az elmúlt 7 évben 33,000 km-et mentek vele, többször is megjárta az Osztrák-, Francia- és Olasz Alpokat. Garázsban van tartva, nagy becsben, letakarva amikor nincsen használatban. Az éves motorolaj és olajszűrő cseréken kívül 2018-ban lett kicserélve a gyújtáskapcsoló betétet, illetve elővigyázatosságból a főrelé, 2020-ban pedig a szelepfedél tömítés (Honda Budaörs).

Search

Categories