Honda Integra Type-Rx (DC2) – 2000

Típus gyártási időszaka:1993-2001
Hengerűrtartalom:1797 cm3
Teljesítmény, súly:200 Le / 178 Nm / 1200 kg
Gyorsulás, végsebesség:6,7 sec / 200 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, kézi
Típusismertető, érdekességek:A már hazánkban is ismert és kedvelt harmadik generáció a hiedelmekkel ellentétben már 1993-ban bemutatkozott, csak nem országunkban, hanem Japánban. 1994-ben Acura márkanév alatt Amerika is megkapta. Hozzánk 97 után érkezett. Motorjai: 1.8 literes B18B 142 lóerővel, a GS-R modell megkapta a B18C1 VTEC motort, mely 170 lóerőt tudott, és a Japán Si integra a B18C motort, mely 180 lóerős volt, és későbbiekben ez szolgált a Type-R változat alapjául. 1995-ben bemutatták Japánban a már említett Type-R modellt, és 1997-ben a többi kontinensen is elérhető lett. Hozzánk csak ez az egy modell jutott el. 1.8 literes b18c6 motorja 190 lóerő leadására volt képes. A Type-R volt a csúcsa az Integra vonalnak. Kizárólag 5 sebességes kézi váltóval lehetett megrendelni, belső tere 98 után tűzpiros kárpitozást kapott. Nem csak a motor változott, hanem a szívó és kipufogó oldalt is újra tervezték, egy tökéletes sportgépet létrehozva. Elől hátul tárcsafék gondoskodott a lassulásról, és egy jellegzetes hátsó szárny tette igazán feltűnővé az autót, melynek nem csak design szerep jutott. A váltó nagyon hasonló volt a Honda Civic VTI váltójához, azonban kapott LSD-t is (Limited Slip Differential) más szóval speerdifit. A japán belpiacon létezett két limitált kiadás, 96spec és 98spec néven. Mindkettő B18C motorkóddal, 200 lóerős teljesítménnyel. A 96spec egy ultra könnyű kivitel volt, légzsákok nélkül, könnyített 15”-os 4 csavaros felnikkel, kisebb fékekkel… A 98 spec a széria Type-R-től eltérően 16”-os kerekeket kapott, Momo kormányt, Recaro belsőt. 1998 után ez a belső megmaradt a széria Type-R-ekben is. 2000-ben kiadtak egy extrásabb kivitelt, Type-Rx néven, gyári 6 hangszórós Minidisc-es hangrendszerrel, kulcs nélküli nyitással.
Kiállított autó előélete, állapotaJapán belpiacos volt, majd Angliába került néhány évre, ahonnan egy barátom hozta be, de végül magyar papírt Nála már nem kapott. 6 évvel később vettem meg Tőle, és helyeztem forgalomba. Az Angliában kapott ültetést és kipufogó rendszert visszaalakítottam gyárira, kapott egy teljes polírt és kerámia bevonatot. Szerencsére a rozsda nyomai nem fellelhetőek rajta, vélhetően télen nem sokat használhatták.

Search

Categories