Honda Prelude (BB1) Gen4 2.2i VTEC 4WS – 1995

Típus gyártási időszaka:1991-1996
Hengerűrtartalom:2200 cm3
Teljesítmény, súly:185 Le / 212 Nm / 1305 kg
Gyorsulás, végsebesség:7,3 sec / 226 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:A 4. generációs Honda Prelude-öt 1991-1996 között gyártották (Sayama, Japán). Az európai piacon 3 féle motorral volt elérhető: 2.0i (F20A4) 133 lóerővel, 2.3i (H23A2) 160 lóerővel, és a legerősebb változatban 2.2i (H22A2) 185 lóerőt tudott. Rendelhető volt automata, illetve 5 gangos manuális váltóval is. A csúcsmodell (mint ez is) dupla vezérműtengelyt (DOHC), és mind a szívó mind a kipufogó oldalon változó szelepvezérlést kapott (VTEC). A vezérlés kicsivel 5000 felett vált át, és a fordulatszám mérő egészen 8000-ig szalad mielőtt az elektronika letiltana. A váltó áttételezése úgy van méretezve, hogy ha kellően leforgatjuk az egyes fokozatokat, végig VTEC tartományban tudunk autózni, így egy sokkal dinamikusabb, hangulatosabb autót kapunk eredményül. Extraként rendelhető volt négykerék kormányzással is (4WS), mely igen nagy mértékű segítséget nyújt az alacsony tempójú manőverezésben, de a nagy sebességnél is pozitívan befolyásolja a kanyarodási képességet.
A súlyelosztás nem meglepő módon messze az ideálistól, hiszen kicsit orrnehézre sikeredett. A teljes tömeg 58%-a jut első 42%-a pedig hátsó tengelyekre. Szerencsére a gyors kanyarokban fellépő tipikus alulkormányzottságot nagyszerűen kompenzálja az összkerék kormányzás.
Az előd modellhez képest fejlesztettek a fékrendszeren is. Elöl 282mm-es, hátul 262mm-es tárcsák vannak Nissin nyergekkel. Ami a futóművet illeti, elöl-hátul független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés található, coilover-ekkel.
A modell sportosságát mi sem bizonyítja jobban, mint az 1994-es forma 1-es Japán Grand Prix-n történt safety car szereplés.
Kiállított autó előélete, állapotaA kiállított darab egy 1995-ös gyártású, magyarországi első forgalomba helyezésű, 3. tulajos autó. Egy székesfehérvári szalonban vásárolta egy körmendi úriember, majd az elkövetkezendő 27 évig meg sem vált tőle. Ottani utolsó 10 évét téliálomba szenderülve egy garázsban töltötte az autó. Ennek a hosszú állásnak köszönhető az autó relatív alacsony, 100.000km alatti futásteljesítménye. Utána a szomszéd autószerelő vásárolta meg, aki életre keltette a hosszú állás után. Lecserélte a gyári gumiabroncsokat, fékcsöveket, vezérműszíjat, és minden (főként) gumi alkatrészt ami elöregedett az idők során. Röviddel ezután került az autó jelenlegi pécsi tulajdonosához, aki azóta is nagy becsben tartja az autót, és igyekszik gyári állapotában megtartani az öreg Hondát.
Ez a Prelude a 4. generáció csúcsmodellje H22A2 motorral. Nagyon ritka, az akkoriban elérhető legmagasabb felszereltséggel. 4WS-el, bőr belsővel, digitális műszerfallal, ülés,- és külső tükörfűtéssel, elektromos ablakemelővel és tükörállítással, klímával felszerelve.

Search

Categories