Honda Prelude III.gen. Facelift BA4

Típus gyártási időszaka:1987-1992
Hengerűrtartalom: 1944 cm3
Teljesítmény, súly:109Le/154Nm/1110kg
Gyorsulás, végsebesség:10.4 sec / 183 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:Típusismertető, érdekességek A Honda Prelude egy sportos kupé volt, amit a japán autógyártó, a Honda gyártott 1978-tól 2001-ig. A Honda S800-at váltotta le ez az orrmotoros, elsőkerék meghajtású sportkocsi. A kétajtós kupé öt generációt élt meg, végül beszüntették a gyártását, amikor bejött az ötödik generációs Honda Integra vagy Acura RSX Type-S, ahogyan Észak-Amerikában hívták. A Honda S2000 1999-es kibocsátásával csökkentek a típus eladási és népszerűségi mutatói, ez vezetett a gyártás leállításához 2001-ben. Az Egyesült Államok-ban a Honda Accord kupé váltotta fel a Prelude-öt.
A Prelude mindig is egyedi formával rendelkező, rengeteg technikai újdonságot tartalmazó Honda coupe volt. Példának okáért a 4 kerék kormányzást is ehhez a modellhez fejlesztették.
A harmadik generációs Prelude a nagy klasszikus, utoljára szerepel a felnyíló első lámpákkal. Kabrióként is megvásárolható volt. Motorjai 2 literesek voltak, azonban teljesítményük és felépítésük is eltért. Az egyik motor 12 szelepes 109 lóerős, a másik pedig 16 szelepes DOHC 140 lóerős volt. Tervezésekor figyelembe vették, hogy akkor ez legyen a világ legalacsonyabb motorháztető vonalú autója, ezzel is javítva a kilátáson, valamint az üzemanyag felhasználáson is. Belső térből való körbetekinthetősége 326 fokos volt, ebből adódóan sokan „baby nsx”-nek becézték, nem beszélve a sok egyezésről, mint például a hátsó lámpák kialakítása is az NSX-et idézte. Fontos megjegyezni, hogy a harmadik generációs Prelude volt az első olyan autó mely 4WS azaz négykerék- kormányzással volt felszerelve. A 4WS-nek köszönhetően 1988-ban egy szlalom versenyen elverte az összes Lamborghinit, Ferrarit, és Porschét.
Kiállított autó előélete, állapotaNèmetországból származik, teljesen rozsdamentes karosszèriája van., sosem volt lakatolva. Egy külső telifènyt kapott honosítás előtt, ezen kívül szinte csak a karburátorral kellett foglalkozni, ès mivel vákuumos vezèrlèsű duplakarburátorral rendelkezik, valamint lambdaszondával ès motorvezèrlővel is, okozott fejvakarást, de vègül sikerült tökèletesre beállitani.

Search

Categories