Lexus LC 500 (2022)

Típus gyártási időszaka:2017-napjainkig
Hengerűrtartalom:4969 cm3
Teljesítmény, súly:470LE/1957 KG
Gyorsulás, végsebesség:4,7s/270 km/h
Sebességváltó:10 seb. automata
Típusismertető, érdekességek:Típusismertető, érdekességek A Lexus LC a Toyota luxusosztálya által gyártott nagy tourer. A 2012-es LF-LC Concept alapján a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon Detroitban mutatták be. Ez váltotta fel az 1991 és 2010 között gyártott SC-t. Ez az első Lexus modell, amely a GA-L platformot használja, amely más alkatrészekkel együtt a teljes méretű XF50 sorozatú LS szedánnal közös. A Lexus szerint az „LC” elnevezés a „luxuskupé”-t jelenti.
2016 februárjában Genfben mutatták be az LC 500h névre keresztelt hibrid-elektromos modellt. Meghajtásáról 3,5 literes 8GR-FXS V6-os motor, hibrid sebességváltó és lítium-ion akkumulátorcsomag gondoskodik, 264 kW (354 LE; 359 LE) együttes teljesítménnyel 6600 ford./percnél és becslések szerint 500 N. ⋅m (370 lb⋅ft) kombinált nyomaték 3000 ford./percnél. Az akkumulátor 44 kW és 1,1 kWh teljesítményű, és 6 km (4 mérföld) meghajtására képes az autót.
Az LC a Toyota Motomachi üzemében készül, ugyanabban az üzemben, ahol az LFA-t is gyártották. A gyárat átállították az LC-gyártáshoz, amely magában foglalta a létesítmény teljes belsőjének fehérre festését. Az LFA-t építő „Takumi” mesterek közül sokan folytatják munkájukat az LC különböző területein, beleértve a szénszálas alkatrészeket, bőrmunkákat és festékeket. A sorozatgyártás 2017 márciusában kezdődött, az első példány 2017. április 23-án fejeződött be.
Az LC megtartotta a koncepciómodell általános kialakítását. A Lexus hivatalos „orsós” hűtőrácsának egy változata van, színátmenetes mintával; a felül szorosan összenyomott háló alul szélesebb gyémánttá alakul át. A kínálatban szereplő többi járműtől eltérően azonban az orsórács tetején nincs krómozott burkolat. A kompakt, három kivetítős, LED-es fényszóró a lökhárító és a kerekek közötti kis túlnyúlásban található.
Az LC egy lélegzetelállító luxuskupé; a Lexus új, merész korszakának méltó képviselője. Az autót több mint 4000 formatervezőből, mérnökből és technikusból álló csapat csiszolta tökéletessé, hogy kivételes vezetési élményét és letisztult szépségét nyújtson.
Az LC az első olyan jármű, amely a Lexus első motoros, hátsókerék-hajtású platformját használja, a „Global Architecture – Luxury” (GA-L) nevet kapta. Különféle anyagokból áll, köztük nagy szilárdságú acélból, alumíniumból és szénszálból. A GA-L platform a jövőbeni hátsókerék-hajtású modellek alapját képezné, beleértve a 2017 januárjában bemutatott LS 500-at is. A platformot úgy tervezték, hogy kisebb össztömeget, jobb első/hátsó súlyelosztást és alacsony súlypontot biztosítson. Futott gumiabroncsokat is használnak, hogy ne legyen szükség tartalékra, és a jármű akkumulátorát áthelyezték a csomagtartóba a súlyeloszlás javítása érdekében.
A felfüggesztés egy dupla csuklós többlengőkaros felfüggesztés, kovácsolt alumínium felkarral két ponton van rögzítve, ami biztosítja, hogy minden mozgás az alsó karról tükröződjön. A kettős csuklós kialakítás csökkenti a felfüggesztési rendszer szükséges magasságát, mivel az elhelyezés alacsonyabb, mint a hagyományos egycsuklós elrendezésnél.
Az LC 500-at egy 2UR-GSE 5,0 literes V8-as motor hajtja, amely az RC F-ben és GS F-ben található motor frissített változata. D-4S közvetlen és nyílásos üzemanyag-befecskendezést, Atkinson-ciklusos működést és VVT-i-t használ. . A motor 351 kW (471 LE; ) teljesítményt ad le 7100 ford./percnél és 540 N⋅m (398 lbf⋅ft) nyomatékot 4800 ford./percnél, és egy 10 sebességes Direct Shift automata sebességváltóhoz kapcsolódik.[25]
A Lexus adatai szerint az LC 500 3 másodperc alatt képes 0–97 km/h-ra (0–60 mph) gyorsulni.
Kiállított autó előélete, állapotaMagyarországi vásárlás, forgalomba helyezés. A szegedi Toyota szalonból hoztam el. Gyári állapot, 5700 km. 2022 évjárat

Search

Categories