Mitsubishi Colt CZT (Z37) – 2005

Típus gyártási időszaka:2004-2013
Hengerűrtartalom:1468 cm3
Teljesítmény, súly:150 Le / 210 Nm / 1050 kg
Gyorsulás, végsebesség:7,8 sec / 210 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:2002 novemberében a Mitsubishi új Colt-ot adott ki Japánban. Ugyanazon a platformon épült, mint a Smart Forfour, ez későbbiekben fontos lesz. Japánban a Galant Shop nevű kiskereskedelmi láncban árulták. Mivel Japánba a Galant, a Colt, és a többi típus egy kalap alá vették. Egy évvel később a Mitsubishi NedCar üzemében készült ami Hollandiába található, ennek köszönhetően a karosszéria galvanizálva jött le a gyártósorról. Innen kezdve, elkezdődött európai változat gyártása. Ezt a generációt nem értékesítik az USAba, de pl. Ausztráliába nagy népszerűségnek örvend akkor s most. 2004-ben a Colt piacra került Európában és Ausztráliában, olyan modellekkel, mint az 1,1, 1,3 és 1,5 literes, üzemanyag-befecskendezéses benzin motorokkal. Valamint az 1,5-ös turbófeltöltős változata. MIVEC-el. Ezeket mind a Mercedes fejlesztette ki, kivéve a turbos kivitelt, annak a motorkódja 4G15T. Ez csak háromajtós ként és 2005-ben érkezett csak Európába. Kapott szignifikáns oldalsó küszöb toldatokat, hátsó szárnyat, és másféle első lökhárítót, innen lehetett felismerni róla, hogy egy CZT az adott Colt Azután megszűnt a CZT mint kivitel, és a Ralliart jött a helyére, ez volt a facelift. Az arculata pedig olyan lent mint a korabeli összes Mitsubishinek. Közben a Smart Forfourral osztotta a 2003-as specifikációjú alvázat, a Brabus pedig 2004-ben kiadta a Forfour teljesítményű változatát, ugyanazzal a motorral, mint a 2004-es európai cz-T-ben, de 30 LE (22 kW) pluszt présel ki ugyanabból a 4G15T-ből. 2004 novemberében elérhetővé vált egy 1,5 literes D-ID közvetlen befecskendezéses dízelmotor, turbófeltöltővel és intercoolerrel, amely 95 LE (70 kW; 94 LE) teljesítménnyel rendelkezik, opciós Allshift automata sebességváltóval (CVT) elektrohidraulikus tengelykapcsolóval. A Mitsubishi 2005 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be új Colt CZC kupé kabrióját, amit 2006-ban kezdték el árusítani. Az autó 2+2-es, visszahúzható keménytetővel és turbómotorral is volt kapható az európai kereskedésekttől. Lehetet szívóként és egyaránt turbosként is választani, A Mitsubishi és Pininfarina tervező asztalokon készült a facelift előtti kasztni és közösen fejlesztette ki Ken Okuyama vezetésével, ezeket részben Hollandiában valamint, a végső összeszerelés pedig az olaszországi Torinóban, a Pininfarinában zajlott. Az 1,5 T teljesítmény specifikáció a 4G15-ös blokkon alapult. Ez már a modernebb DOHC, azaz dupla vezérműtengelyes, 16 szelepes. Ezt turbóval és intercoolerrel, pakolták meg, amelyek jócskán növelik a teljesítményt (150 LE-ig (110 kW; 148 LE) 6000 ford./percnél és 155 lb⋅ft (210 N⋅m) nyomatékot 3500 fordulat/percnél ). Ráadásul a MIVEC változtatható szelepvezérlést is használták a teljesítmény növelésére, drámai módon növelve a teljesítményt a 110 LE (81 kW; 108 LE) 1,5 MPI-ről. Ugyanezt a teljesítményű motort használták a később kiadott Colt (2005) CZC cabrio modell meghajtására is, az 1,5 MPI-vel is. Ekkor volt a CZT 150 lóerő, a Smart meg 176 lóerő tudott. Svájcban 2008-tól sportos csúcsmodellként mutatkozik be a faceliftes modell – a korábbi, 150 LE-s (110 kW) turbófeltöltős Colt CZT-től eltekintve – a CZT Ralliart nagy teljesítményű változata 180 LE-vel (130 kW) 6000 fordulat/percnél és 245 N⋅m ( 181 lb⋅ft) 3500 ford./percnél. A kiterjedt módosítások közé tartozik a csökkentett menetmagasság, a hátsó tengely megerősítése, valamint a lengéscsillapítók és rugók szorosabb összehangolása történt.
Kiállított autó előélete, állapota:Németországban került először forgalomba, ott végig egy tulajnál volt. Szerencsémre, akik behozták az országba 2016-ba náluk egészen 2022-ig. Azóta nálam. Ami a legjobb az egészben végig vezetett szervizkönyv, helyenként Mitsubishi szakszervizben volt, és minden gyári füzete megvan, de még a gyári blokkja is megvan amin megvásárolták a szalonból a Coltot.
2022 január. Ekkor került hozzám. Nagyon leszedált állapotba volt külsőleg, számomra még menthető állapotba volt még. Igyekeztem a hónapok során rendbe tenni, amit sikerült is, aztán meg tetszésre alakítgatni is. Volt vele munka bőven. A kipufogó rendszer szétrohadva volt, de az autón máshol egy darab rozsda nem volt, ez a nagy szerencse. Végül összeállt, és akkor jöttek a jobbnál jobb ötletek az autóra. Ezt a matrica szettet, egy Cipruson megrendezésre kerülő Rally-n láttam egy EVO-n, és onnan inspirálta. Ezután meglett a szett és még itt egy darabig valamennyire gyári volt.
A motorhoz még mielőtt hozzá nyúltam volna, jó pár tömítés kicseréltem, és minden folyadékot is, azóta ez jó párszor megtörtént, mivel nálunk 5.000-ként van a csereperiódus. Egy szép napot elvittem volna padolni, és írni kicsit rajta, mert miért ne, teszi fel a bolond fiatal. Aznap 3 dologra jöttem rá. Ez az autó nagyon erős, rossz a kuplungja, és nem gyári már. Néztük is a srácokkal mi lehetett a programja az autónak, mert nem egyezett semmilyen Mitsubishiéval. Hirtelen beugrott, hogy talán a FourFornak egyezhet-e. Csodák csodájára bejött. Volt hasonlóság, de nem sok. Végül igazgattunk rajta, és így derült ki, hogy egy Brabus vezérlő van a Coltba, felhúzva.
Gondolta volna a fene, hogy idáig sikerült ez felhúzni, azóta rájöttem, nem csak a kuplunggal volt probléma, de a vákumozással is, és a lefújószeleppel és persze a keverékkel. Azóta sok minden meglett rajta csinálva, a sok tanult esettből, így kezd összeállni az is, hogy a 280 lóerőt ténylegesen letudjuk adni.
A motorba jelenleg, kovácsolt belső van, erősített csapágyakkal. MAP szenzor került módosításra nagyobb nyomások kinyerésének érdekében, leömlő csiszolva lett és tágítva, a szívósor polírozott. Modifikált levegőszűrő rendszer került még bele. A nyomás fenntartás véget egy Forge SPLIT-R foglal helyett a gyári lefújószelep helyén.
Mivel nem csak az erő a lényeg, így kapott egy Kayaba keményített gátlókat előre és hátra egyaránt, rájuk meg 45 mm-es Eibach ültető szettet. Minden gyári alkatrésszel történő cseréjével karöltve. A megállásról gondoskodik egy EVO 3-ban használt elülső fékrendszer. Gumizásba meg 205/45 R16 Yokohama Advan Flevat kapott, ami kiváló utcára és pályára egyaránt. Ezeket meg egy 7J-s BBS RX238-ra raktam.

Search

Categories