Toyota Celica GTI 1993

Típus gyártási időszaka:1989-1993
Hengerűrtartalom: 2000 cm3
Teljesítmény, súly:156 Le / 186 Nm / 1200 kg
Gyorsulás, végsebesség:8.3 sec / 220 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manual
Típusismertető, érdekességek:Az ötödik generációs Celica 1989 szeptemberében mutatkozott be, az 1990-es modellévhez.
Az ST alapmodell 1,6 literes 4A-FE-vel rendelkezik, a GT-t és GT-S-t a 2,2 literes 5S-FE hajtotta. Az 1,6 literes hasonló volt a Corolla-ban használthoz. A GT-S 5 LE-vel (4 kW) többet kapott, mint a GT 135 LE (101 kW; 137 LE).
Az európai Celica felszereltségi szintjei 1,6 ST-i, 2,0 GT-i 16 és GT-Four voltak. A 2.0 GT-i 16 kabriót csak bizonyos európai országokban kínálták. Csak a 2.0 GT-i 16 liftbacket és a GT-Fourt értékesítették hivatalosan az Egyesült Királyságban.
A blokkolásgátló fékek (ABS) mind a négy évben elérhetők voltak a GT-S-ben, és elérhetők voltak a GTi-ben is az 1992-es és 1993-as modellekhez. Az ABS, a bőrbelső, az elektromos napfénytető és a System 10 prémium hangrendszer opcionális a GT-S és az 1990–1992-es All-Trac Turbo, az 1993-as All-Trac Turbo esetében pedig alapfelszereltség. Sportos belsővel, elektromos hajtású vezetőüléssel, automatikusan dönthető kormánykerékkel és alapfelszereltségű tempomattal az All-Trac Turbo (az Egyesült Államokon kívül GT-Four néven ismert) az eddigi legdrágább Celica volt.
Az FIA WRC A csoport homologizációjához a Celica GT-Four RC névre keresztelt, 5000 darabból álló speciális rally kiadást 1991 szeptemberében mutatták be Japánban. Az exportmodelleket Carlos Sainz (CS) Limited Edition néven hívják Európában (híres világuk tiszteletére). Rally Champion) vagy A csoportos rallye.
Kiállított autó előélete, állapotaA kiállított darab a jelen rendezvény szervezőjévé volt, az ő magángyűjteményéből vettem egy közös barátunk ajánlásával.
Az előző tulajdonoshoz hasonló szeretettel óvom és vigyázok rá, megőrizve azt a tökéletes állapotot, amivel az autó rendelkezik. A kiállított darab minden tekintetben megfelel a gyári állapotnak és megfelelően tükrözi az akkori kor tökéletes műszaki felkészültségét.
Az autó nagy családi becsben van nálunk, és már a családom is teljes értékű családtagként kezeli.
Az autóm idejének nagy részét egész évben fűtött, őrzött, zárt, ponyvával letakart helyen tölti, és csak akkor kerül elő, ha szép idő van. Ilyenkor hosszabb távú túrákra szokott menni velünk.
Tulajdonos: Budai László

Search

Categories