Honda Civic Type-R (EP3) 30th anniversary 2003

Típus gyártási időszaka:2001-2005
Hengerűrtartalom:1998 cm3
Teljesítmény, súly:147 kW, 200 Le / 196 Nm / 1200 kg
Gyorsulás, végsebesség:6,8 sec / 235 km/h
Sebességváltó:Manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Típusismertető, érdekességek:Típusismertető, érdekességek Típustörténet: 2001-ben bemutatott Honda Civic hetedik generációja, háromféle gyártással került piacra. A coupe Amerikából érkezett, a szedán Japánból, és a 3 és 5 ajtós modellek pedig Angliából. Utóbbiak az elterjedtebbek nálunk. A háromajtós Civicek rövidebbek és alacsonyabbak az ötajtósoknál, sőt, a Type-R még a mezei háromajtósoknál is alacsonyabb egy picivel. A piros márkajelzés, a Type-R feliratok, a 17 hüvelykes felnik, a dupla kipufogó-végződés és az autó egész testén végig vonuló markáns szpoilerek különböztetik meg a csúcsmodellt. Hatalmas előrelépés mutatkozott biztonság terén, hisz az eddigi Civic generációk ütközésvédelme nem volt túlzottan kimagasló. Itt viszont nagyon jó eredményt ért el az autó az EURO NCAP törésteszten, valamint alapfelszereltség része a 4db légzsák (2 első, 2 oldalsó).
Motorpaletta: Az 1.4 literes Vtec mentes 90Le-s erőforrásból, az 1.6 literes 110Le-s VTEC-II erőforrásból, egy újdonságnak számító ISUZU alapokon nyugvó 1.7literes CTDi turbó-dízel motorral, a coupe kapott egy 1.7 literes D-s motorkóddal rendelkező motort (D17A1-2-6), valamint a Type-R és Si modellekben szolgáló 2 literes erőforrásokból. Utóbbi 2 literes motorok teljesítménye: Type-R K20A2 = 200Le ; Si K20a3 = 160Le, mindkét 2 literes motor 6 fokozatú kézi váltót kapott. A sima 1.4 illetve 1.6 literes motorok pedig 5 sebességes kézi váltóval, vagy automata váltóval voltak rendelhetők. Nálunk a K20a3 160 lóerős 3ajtós változatát nem lehetett kapni, csak az Amerikai piacokon Si típusjelöléssel (és sokak szomorúságára csak ehhez volt rendelhető tetőablak a 3 ajtós karosszériából). Viszont elérhető volt ez a motor 5ajtós kivitelben a VSA felszereltséggel. Fontos tudni, hogy ez a generáció egy motort sem örökölt, mindegyiket újratervezték, így érdemes figyelni a nyomaték és Le adatokat, mert meglepő, hogy az 1.6 literes motor nyomatéka nagyobb, mint a korábbi 1.6literes 160 lóerős „vti” motorjának. Az EP3as alvázkóddal kapható Type-R több helyen is, hatalmas elismerést kapott, még a legrangosabb Angol Fifth gear műsorban is az utak királyának nevezték, vezetési élménye, és teljesítménye miatt.
2003-ban itt is eljött a face-lift (modellfrissítés) ideje…
Az addig megszokott 4×100-as felfüggesztést 5×114,3-ra cserélték, áttervezeték a lengéscsillapítókat, rugókat, kormányművet, és számtalan apróságot. Bekerül pl. a hátsó toronymerevítő. Külsőre sok minden megváltozott, például az első lámpákat vetítőlencsésre, azaz projektorosra cserélték, és ezt úgy, hogy a géptetőn, sárvédőkön nem változtattak. Az első lökhárító is más mintát kapott, valamint a ködlámpát beleintegrálták. Lényegében ezzel egyszerűen megoldották a jelenlegi tulajok helyzetét, mert aki egy 2001-es toldatok nélküli alapváltozatot használ, az könnyedén, viszonylag olcsón, akár otthon összeszerelve, varázsolhat magának „faceliftes type-R” kinézetet egy lámpa, lökhárító, toldat, hátsó szárny vásárlásával… Belső térben már több változtatás történt: a kárpitozás piros varrást kapott, az ülések is piros-fekete színekben tündökölnek, valamint a Type-R ből ismert bőrkormány is beszerelésre került, igaz fekete logóval. A középkonzol műanyaga és szellőzők, ajtó panelek pedig ezüst színű díszítő elemeket kaptak.
2005-ben a Forma 1 rajongókat a Honda egy BAR-Honda kiadással is meglepte, mely az 1.4 és 1.6 literes modellek átmatricázott változatai. Lényegében a BAR-Honda forma 1 autójának mintájára öltöztették fel az autókat, ám mivel a fő szponzor egy dohánygyártó cég volt, így azok betűtípusával más szöveget helyeztek el az autón. Érdekesség, hogy az autó oldalán egy vonalkód látható, ami egy kis viccet takar, ugyanis a vonalkód angolul BAR-CODE… és ugye a BAR-Honda névre kívántak ezzel utalni. Sajnos a Type-R modell nem kapott ilyen díszítést.
évforfulós jubileumi változatok jellegzetessége:
2003-ban a Type-R kijött egy limitált kiadással a 30. születésnapot ünnepelve ezzel.
Ebben piros, combtámaszos Recaro sportülések voltak, valamint a padlószőnyeg is élénk piros színben került az utastérbe, akár csak az oldalkárpitozás. Az autó B-oszlopától hátrafelé gyárilag sötétített üvegeket, klímát és piros varrású bőr Momo kormányt is kapott. A hátsó szélvédőn pedig egy pici felirat emlékeztet ezekre a kivitelekre.
Összesen 300 darab készült belőle, mely három színben volt rendelhető. Színenként 100-100-100 darab.
Ezek a színek a ’Nighthawk Black’ (fekete), ’Satin Silver’ (ezüst), és a ’Milano Red’ (piros).
Kiállított autó előélete, állapotaKiállított autó előélete, állapota 2003-ban egy 51-es születésű dunaújvárosi bácsi besétált Pécsen a SteBa Honda kereskedésbe és megvásárolta magának. 16 évet töltött nála az autó, majd egészségügyi okok miatt kénytelen volt megválni tőle.
A kaszni nagyon jó állapotú, mivel folyamatosan garázsban volt tárolva. Az első és hátsó lökhárító kivételével teljesen gyári fényezésű. Apró horzsolás és kavicsfelverődés nyomai lettek csak javítva.
Szerencsére megúszta azt, ami a hasonló példányok nagy részét elérte. Nem lett tuningolva, széthajtva és tákolgatva. Megvan minden eredeti papírja: kezelési utasítás, szervízkönyv, javítási számlák.
Az egyedüli átalakítás, hogy kapott egy Pioneer 2 din hangrendszert. Természetesen úgy lett beszerelve, hogy később nyom nélkül visszaállítható legyen a gyári állapotára.
Az autó jelenleg sokat pihen a garázsban és várja, hogy jó időben elővegyem egy-egy találkozó alkalmával. További cél az autó jelenlegi állapotának megőrzése.

Search

Categories