Honda Prelude SN (1. generáció) 1981 02. havi

Típus gyártási időszaka:1978-1982
Hengerűrtartalom:1590 cm3
Teljesítmény, súly:80 LE / 59 kW (5300 fordulat / percnél) / 920 kg
Gyorsulás, végsebesség:13,8 mp / 162 km/h
Sebességváltó:5 fokozatú, kézi
Típusismertető, érdekességek:A Honda Prelude egy 2+2 üléses, kétajtós kupé elsőkerék hajtással, amelyet a japán cég öt generáción keresztül gyártott 1978 és 2001 között. A Prelude név megfelelt a Honda akkoriban használt zenei témájú járműneveinek, mint az Accord, a Quintet, a Concerto, a Jazz és a Ballade.
generáció (1978-1982)
november 24-én dobták piacra a Prelude-ot. Világpremierje az 1979-es amszterdami AutoRAI- n volt, két hónappal később. A japán Prelude-okat kizárólag a Honda Verno japán üzleteiben árulták, és világszerte a Honda sportkupé zászlóshajójaként tartották számon a Honda/Acura NSX sok évvel későbbi megjelenéséig.
Az autó megjelenésekor kedvező értékeléseket kapott minden földrészen.
A független rugóstagokat, fékeket és motort az első generációs Accord-tól kölcsönözték, de a futómű teljesen új volt, és Hiroshi Kizawa főmérnök kifejezetten a sportos Prelude számára fejlesztette ki. Az első felfüggesztés MacPherson, a hátsó pedig a Lotus által tervezett Chapman rugóstagból állt, így teljesen független felfüggesztésével jó tapadást és kiváló úttartást biztosított.
4090 mm hosszú, 1635 mm széles, 1290 mm magasságú méretével meglehetősen alacsony és széles kinézettel rendelkezett. A tengelytáv 2320 mm volt, 60 mm-rel rövidebb, mint az eredeti Accordé.
A Prelude volt az első Honda-modell, amely alapfelszereltségként elektromos tolótetőt kínált, amely végül a Prelude védjegyévé is vált. Japánban fém tolótetővel volt elérhető, míg az amerikai/európai változatok üvegtetőt kaptak.
Az 1,6-os motorral volt kapható Amerikán és Japánon kívül, utóbbiakban 1,8-as CVCC motorral szerelték, Amerikában 72/75 Le, Japánban 85/90 Le teljesítménnyel. Sebességváltói az 5 fokozatú kézi, ill. 1979 októberig 2 fokozatú Hondamatic félautomata, azután már 3 fokozatú automata overdrive-val.
Érdekessége, hogy a Honda egyetlen központi mérőműszert használt ebben az autóban, amely a sebességmérőt és a fordulatszámmérőt egy kombinált egységben helyezte el, ahol mindkét műszer tűje ugyanazon az íven söpört végig.
A kompakt AM/FM rádióegységet magasan, a mérőműszercsoport mellett helyezték el. Később kapható volt hozzá „normál, középre helyezett” AM/FM rádiósmagnó.
Mivel számos külföldi piacon is árulták, a felszereltségek és részletek országonként változtak. Európában alapfelszereltség volt a szervokormány, el. üveg tolótető, el. antenna, könnyűfém felni, utastérből nyitható csomagtartó, beépített rádió, fokozatos ablaktörlők, színezett üvegek, szövet-bőr ülések, fokozatmentesen állítható háttámlák, kvarcóra, fűtőszálas hátsó szélvédő, fényerő szabályzós műszerfal-világítás, belső levegő keringtetés, a műszerfalon a kocsi sziluettje, ezen világító visszajelzők jelzik minden egyes féklámpa kiégését valamint külön-külön a nyitva hagyott ajtókat. Opció volt a hátsó ablaktörlő és –mosó berendezés, a krómhatású lökhárítók és díszlécek. Volt egy „Executive” felszereltség, ami ezek mellett teljes Connolly bőrkárpitozást takart.
Amerikában normál műszerfallal és alapból acélfelnikkel volt kapható, valamint lökhárítói ütközőgumisak voltak, de rendelhető volt hozzá például gyári Honda klíma, el. ablakemelők, a csomagtartóra kívülre szerelhető krómozott bőröndtartó, ködlámpa, belül oldalzsebes vezetőajtó.
Egyes adatok szerint 4 év alatt 313.000 db 1. generációs Prelude készült.
Létezett belőle kabrió változat, ezt nem a Honda, hanem az engedélyével átalakító cégek készítették, majd a Honda kereskedésekben lehetett őket megrendelni és átvenni. Amerikában néhány ilyen cég volt (pl. Solaire), Európában pedig egyedül a Tropic Design. Amerikában kb. 100 db-ot, Európában 47 db-ot alakítottak át, de utóbbiak nagy részét exportálták más kontinensekre. A Tropic Design az Amerikától vett átalakítási terveket még kb. 82 ponton módosította, így az európai karosszéria változat sokkal egységesebb és merevebb lett.
Kiállított autó előélete, állapotaAz autó németországi, 2008-ban hoztam be. 1982-ben vette egy idős házaspár egy müncheni kereskedésből, valamilyen jubileumi sorozat darabja volt, ezért lehetett bele Connolly bőr kárpitozást kérni (vagy ezzel adták, ezt nem értettem). Állítólag 4-500 darab Prelude volt az országban (2008-ban), ilyen felszereltségű tudvalevőleg csak ez az egy.
A házaspárnál volt 1999-ig, az idő alatt 30.000 km-t tettek bele.
Tőlük egy Honda kereskedő vette meg, akinél 2003-ig volt, ő dekorációnak használta a kereskedés kirakatában. Ő hozatott bele az USA-ból eredeti, bele való gyári klímát.
Tőle vette meg a német eladóm, ő még tett bele kb. 35.000 km-t, így volt benne 67.500 km, amikor elhoztuk. 2003 őszén a kereskedő külsőleg felújította az autót. Ami egy kicsit rozsdásodott (pl. sárvédők), azt eredeti, gyári alkatrészekkel cserélték ki, aztán gyári fénnyel újrafújták az egészet. Vittünk festékmérőt, gittet sehol nem jelzett, csak az új fényezést.
Az eladótól kaptam még két köteg iratot (szervizkönyv, kezelési könyv, cikkek, első tulajdonos adásvételije, műszaki vizsgapapírok stb.) és körülbelül 3 láda alkatrészt, szinte mind új.
A hatodik felni, 3 kormánykerék, két komplett műszerfal, lámpák, teljes kuplungszett, fékrendszer részei, kipufogó rendszer részek, szelepek, generátor, karburátor, ilyen-olyan motorok, biszbaszok, a mittudoménmégmik.
Plusz akkoriban még sok mindent beszereztem hozzá, karosszéria elemeket, prospektusokat a világból, modellautókat. 
A gyári eredeti szőnyegeket már én csináltattam hozzá.
Az autó felszereltsége megegyezik a fenti típusismertetőben vastagon szedett felszereltséggel.

Search

Categories