Nissan Stagea WC34 S2 RB25DET Neo – 2000

Típus gyártási időszaka:1996-2007
Hengerűrtartalom:2500 cm3
Teljesítmény, súly:286 Le / 362 Nm / 1620 kg
Gyorsulás, végsebesség:6,7 sec / 180 km/h (GA szerinti limit)
Sebességváltó:4 sebesség, automata, AWD
Típusismertető, érdekességek:A Nissan Stagea egy kombi, amelyet a Nissan 1996-2007 között gyártott. Eredetileg a Nissan gyártotta 1996-ban a Subaru Legacy Touring kombi közvetlen versenytársaként Japánban, és kizárólag a Nissan Prince Store japán márkakereskedései számára készült. A Stagea számos mechanikai alkatrészen osztozik a Nissan Skyline-al és a Nissan Laurel-el.
A Stagea 4 különböző változata létezik:
• WC34 Series 1 (1996. szeptember – 1997. július)
• WC34 Series 1.5-ös (1997. augusztus-1998. július)
• WC34 Series 2-ig (1998. augusztus-2001. március)
• M35-ös sorozatig (2001-2007)
A WC34 Series 2 a WC34 Series 1 kisebb átdolgozása volt. A fényszórók alakját megváltoztatták, és erős műanyagból készültek (az előző modellben üveg fényszórók voltak), a távolsági fényszórók pedig a rácsba kerültek. A mutatók átlátszóvá váltak, és kissé megváltoztatták az alakjukat. Az elülső lökhárítót kissé átdolgozták, és a karosszéria díszléceinek színét hozzáigazították. A belső burkolatok is változtak. Ugyanolyan motorválasztékkal rendelkezik, de ezek az RB sorozat frissített NEO verziói és a magasabb specifikációjú modellek tiptronic automata sebességváltóval is rendelkeznek. A teljesítmény a frissített NEO 2L 114 kW-tól (153 LE) a 2,5 literes turbóhoz és a 2,6 literes ikerturbóhoz 206 kW-ig (276 LE) terjed. 2WD és 4WD változatok is elérhetőek. Választható sebességváltó is elérhető: 4 sebességes automata (E-AT) az X és G sorozatú modellekhez.
Az igazi nagyvad:
A Stagea 260RS Autech Version, vagy csak 260RS, a Stagea tuningolt változata, amelyet a japán Autech tuningcég készített. A 260RS a 2,6 literes RB26DETT-t használja, ötfokozatú kézi sebességváltóval, valamint az R33 GTR ATTESA E-TS összkerékhajtásával és egy korlátozott csúszású hátsó differenciálművel. További módosítások: Brembo fékek, 17″ BBS kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, karosszériaerősítés, futóművédő, továbbfejlesztett felfüggesztés, első rugóstag merevítő, speciális hátsó stabilizátor, Autech jelvény és Autech karosszériakészlet, amely egyedi oldalszoknyát, első lökhárítót és csomagtérajtó légterelő. A belső módosítások közé tartozik az R33 GTR kormánykerék, a GTR stílusmérők, a bőr váltógomb és a rögzítőfék fogantyúja, valamint a speciális üléskárpit. A többi korabeli japán sportautóhoz hasonlóan a 260RS is hivatalosan 280 LE-t (206 kW; 276 LE) produkált, de a legtöbb forrás szerint a tényleges lóerő magasabb. 1734 darab 260RS (1.5-ös és 2-es sorozat) modellt gyártottak 1997 novembere és 2001 márciusa között.
Kiállított autó előélete, állapotaEz az egyetlen darab kis hazánkban.
Japán belpiacos autó volt, majd Németországba került, ahonnan egy magyar JDM rajongó hozta haza és papírozta le röpke 4-5 hónap alatt. Mindössze 130.000 km volt benne, amikor hozzám került. Minden gyári alkatrésze megvan és minden MŰKÖDIK is, mint egy rendes Japán autónál.
A kaszni nagyon jó állapotú volt. Az eleje volt csak egy kicsit fényezve, de szerencsére nem nagyon, nem rozsdásodott. Mivel kicsit elütött a szín ezért az elejét újrafényeztem.
Nálam már kapott némi átalakítást. Egy modernebb fejegységet és hozzá némi mélyet a csomagtartóba. Került bele rajtelektronika és egy nyitható kipufogó (cut-out). Hogy a has magasság se legyen gond, megkapta az R33 Gtr rugóit amik 60mm ültetést eredményeztek. Gyári 16”-os BBS kerekeken gurul, de egy-egy találkozóra felkerül egy 18”-os XXR felni.
Némi érdekesség a 2000-es évek elejéről ebben a modellben: Színes érintőképernyős navigáció, csomagtér ajtó szervo, könyöklőbe épített fali aljzat, dönthető hátsó ülések, kormányról is vezérelhető tiptronic váltó, 4 kerék kormányzás (sajnos ebből kivették).

Search

Categories