Toyota Mark X (GRX120) 2.5 V6 – 2006

Típus gyártási időszaka:2004-2009
Hengerűrtartalom: 2500 cm3 (4GR-FSE V6 VVt-i DOHC)
Teljesítmény, súly:215 Le / 260 Nm / 1510 kg
Gyorsulás, végsebesség:7.9 sec / 180 km/h
Sebességváltó:6 sebességes, fokozatmentes automata váltó
Típusismertető, érdekességek:Típusismertető, érdekességek A Toyota Mark X (japánul: トヨタ・マークX, Toyota Māku X). A „Mark X”-t nem „Mark Ten”-nek ejtik, hanem „Mark Ex-nek”, bár a „Mark II” a „Mark Two”.
novemberében mutatták be és 2019. decemberéig gyártották, Kanegasakiban (Iwate, Japán).
A Toyota Japan 5 algenerációban összesen 3 fő kategóriába sorolta a Mark X-et. Több változat, speciális kiadások és faceliftek is készültek.
1. GEN: 2004-2009 a GRX120-nak (250G/300G és 300G SC),
2. GEN: 2009-2019 a GRX130-nak voltak 250/350G/+M 350G SC-ben.
3. illetve 4. GEN: G/GR/GRMN változatok
Különleges kiadások: Sport plus illetve Mark X +M Super Charger/Vertiga
A Mark X az 1968-ban először bemutatott Mark II utódja, az észak-amerikai piacon 1972-től Corona Mark II néven ismerték, 1977 és 1992 között pedig Cressida néven. A Toyota Camry sportos, csúcskategóriás alternatívája.
A Mark X a korábbi Mark II és testvérei, a sportorientált Chaser, Altezza, luxus Cresta valamint Verossa, folytatása. A Mark X-et korábban az elsőkerék-hajtású Camry alternatívájaként árulták, amely egykor a legnagyobb új limuzin volt a Corolla Store-ban, azoknak a vásárlóknak, akik szeretik a Camry méretét, de inkább a hátsókerék-hajtást részesítik előnyben. Gyakran a méreteiben és felszereltségében a Toyota csúcskategóriás modelljének a Crown-nak a kistestvéreként hívják.
Az autó egy 4.85 méter hosszúságú dinamikus és stílusos hátsókerék-hajtású szedán, amellyel a Toyota a japán piacot célozta meg. Japánban ez volt a legmagasabb szintű autó, csak újonnan adták el a Toyopet Store-ban. A legtöbb szedántól eltérően a Mark X hátsókerék-hajtású a sportosabb kezelhetőség érdekében.
A típus magas szintű alapfelszereltséget és luxus érzetet kínál.
A Mark X mindegyike 6 hengeres benzin motorral van felszerelve, az egyetlen különbség a specifikációkban rejlik, hátsó – illetve összkerék hajtással.
A Mark X-en nincs Toyota jel a hűtőrácson, ehelyett egy nagy vagy kicsi „X” van a hűtőrácson. A xenon fényszórók kialakítása három összekapcsolt lámpaegységet tartalmaz.
Korát meghazudtoló belsővel rendelkezik, és minőségileg a luxuslimuzinok közé sorolható, a középpiacot célozta meg. A Toyota Mark-X egy dinamikus és stílusos hátsókerék-hajtású szedán létrehozásának koncepciójával készült, amely fokozza a vezetés örömét. Az éles, mélyen kidolgozott karaktervonalak és a vonzó felületek, a fényszórók háromlámpás konfigurációjával, valamint az integrált hátsó lökhárítóval és diffúzorral együtt egy luxuslimuzinhoz illő minőségérzetet közvetítenek. A Mark X kipufogója a hátsó lökhárítóba van integrálva. Ez új jelenség volt, mellyel az X az elsők között mutatkozott be.
A Mark X-et Reiz (kínaiul: 锐志; pinyin: Ruìzhì) néven adták el Kínában, amelyet a Tianjin FAW Toyota Motor Co. Ltd. gyártott 2017-ig.
Kína déli részén a Mark X a REIZ emblémája alatt található, mindegyik 250G és balkormányos, kisebb módosításokkal, sebességcsökkentés nélkül 180 km/h-nál, a sebességmérőben és a REIZ sebességmérőben pedig 260 km/h. Motorblokkjuk GSe, ellentétben a Mark X-vel, GRse (2Gr-4Gr). A Mark X-et korlátozott mennyiségben hivatalosan is importálták Indonéziába 2012. és 2013. között az ausztrál gyártású Camry prémium taxik helyett.
A MARK II vonalon a Mark X 1. generációját 2004-ben kezdték el gyártani a japán Kanegasakiban és mindegyik RWD-ben és néhány összkerék meghajtású (4WD) is. Az alapmodell GRX120 volt 250G-ban, a GRX121 pedig 300G. A GRX120 7 színárnyalatban volt kapható, illetve a legritkább, amelyet az 50 éves évforduló emlékére gyártottak, az ezüstszürke Vertiga, amely a limitált kiadású Mark Xs. Globálisan eddig az egyetlen hiteles limitált kiadás a Mark X New Zealand Admin Sis Sharon Gooden tulajdona. A hátsókerék-hajtású modelleknél alapfelszereltségként hatfokozatú, az összkerékhajtású modelleknél pedig 5 fokozatú automata váltó található.
A Mark X belseje modern, akár az 1., akár a 2. generációról van szó. A műszerfal sötétszürke műanyagból készült, a rádió körül némi ezüstmetál díszítéssel, valamint jól elrendezett, könnyen elérhető és áttekinthető kapcsolók és vezérlőgombok találhatóak a középkonzolon, közvetlenül a multifunkcionális digitális kijelző alatt. A középkonzol fekete bőr, króm és rózsafa bevonattal rendelkezik. A Mark X 437 literes csomagtartója négy közepes bőrönd befogadására alkalmas. Ha több helyre van szükség, a hátsó ülések háttámlái lehajthatók.
Toyota 4GR-FSE motor
A 2,5 literes, 6 hengeres (4GR-FSE) DOHC benzinmotor teljesítménye 215 LE, nyomatéka 260 Nm, átlagos üzemanyag-fogyasztása 11 liter / 100 km. Ez a motor 7,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, végsebessége 180 km/h a japán korlátozás miatt.
A 2,5 literes V6-os Toyota 4GR-FSE motort 2003. és 2020. között gyártották a japán gyárban és számos hátsó- és összkerékhajtású modellbe szerelték be, mint például a Crown, Mark X, Lexus IS250 valamint GS250.
2003-ban a GR V6 motorcsalád egy új, 2,5 literes erőforrással bővült. Ez egy klasszikus V-6 alumínium blokkal és 60°-os dőlésszöggel, két DOHC hengerfejjel hidraulikus emelőkkel, D-4 közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, VVT-i fázisváltókkal az összes vezérműtengelyen és dugattyús hűtőolajfúvókákkal, szívócsővel. ACIS típusú váltószárnyak geometriájával és vezérműlánc-hajtással.
A Mark X gyártása 2019. december 23-án fejeződött be Japánban, összesen 6,9 millió darabot gyártottak (beleértve a Mark II-t is), amióta a Corona Mark II első gyártását 51 évvel korábban elkezdték. A leállítás előtt a Toyota kiadta a limitált szériás Mark X 250S Final Editiont. Ezzel véget ért az 1968-ban bevezetett Mark II vonal.
Kiállított autó előélete, állapotaAz autó japán belpiacos, így 2016-ban Japánból hajózott az Egyesült Királyságba, majd 2020-ban érkezett Magyarországra.
Nincsen napi használatban, tavasztól-őszig száraz idő esetén van elő véve, az év többi részét fűtött mélygarázsban tölti.
Európában minimális számú példány található a típusból, a legközelebbi Mark X klub Oroszországban található.
Főbb extrák:
• multifunkciós bőr kormány,
• gombos indítás,
• TV,
• navigáció,
• ionizáló,
• automata parkolás,
• tolató kamera,
• adaptív futómű,
• xenon lámpa,
• 8 irányba állítható elektromos vezető ülés,
• 4 irányba állítható elektromos utasoldali első ülés,
• dönthető hátsó ülések,
• elektromos tükrök,
• digitális, 2 zónás klíma.
Amióta a tulajdonomban van az autó az első és hátsó lökhárító javítás után fényezve lett, az első lámpák polírozva és lakkozva lettek.
Smith Motorsport által készített egyedi, nyitott, rozsdamentes, catback kipufogó rendszer található az autó alatt 2 db RM Motors végdobbal.
A gyári rugók rövidítve lettek már valamelyik előző tulajdonosnál, az autó hasmagassága jelentősen csökkent ezáltal.
Összes folyadékon kívül a féktárcsák-betétek és néhány szíj lett cserélve a motoron.
Az autón jelenleg 19″ Keskin KT22 felnik találhatóak 225/35 R19 gumikkal, körbe nyomtávszélesítőkkel, fekete kovácsolt Kranze kerékanyákkal.
Jövőbeli terv minimális lakatolás és műanyagozás után ugyanerre a gyári gyöngyház fekete színre újra fényezni az egész autót.

Search

Categories