Toyota MR2 (AW11) – 1988

Típus gyártási időszaka:1984-1989
Hengerűrtartalom:1587 cm3
Teljesítmény, súly:115 Le / 142 Nm / ~ 1060 kg
Gyorsulás, végsebesség:~8.2 sec / 195 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:A Toyota MR2 kétüléses, középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautó. Az első generációt 1984–1989-ig gyártották. Ez Japán első középmotoros szériaautója.
A kicsi, gazdaságos és sportos autónak tervezett MR2 egyszerű dizájnelemeket alkalmazott, beleértve a teljesen független MacPherson első és hátsó felfüggesztést, a négykerék-tárcsafékeket és a keresztben elhelyezett soros négyes motort.
Az MR2 egy 1976-os Toyota tervezési projektből származott azzal a céllal, hogy egy olyan autót hozzon létre, amely élvezetes lenne vezetni, de mégis jó üzemanyag-fogyasztást biztosít – és nem feltétlenül sportkocsi. A tervezési munka 1979-ben kezdődött, amikor Akio Yoshida a Toyota tesztelési részlegétől elkezdte értékelni a motorelhelyezés és a hajtásmód alternatíváit, és véglegesítette a középső keresztirányú motorelhelyezést. A Toyota SA-X-nek nevezte el az 1981-es prototípust. Eredeti kialakításából az autó sportkocsivá fejlődött, további prototípusokat pedig Japánban és az Egyesült Államokban is teszteltek. Jelentős teszteket hajtottak végre olyan versenypályákon, mint Willow Springs, ahol Dan Gurney korábbi Forma-1-es pilóta tesztelte az autót.
Az MR2 felfüggesztését és kezelhetőségét a Toyota tervezte a Lotus mérnöke, Roger Becker segítségével. A Toyota és a Lotus együttműködése a prototípus fázisa során az AW11-ben látható, és ez sokat köszönhet a Lotus 1960-as és 1970-es évekbeli sportautóinak.
A Toyota az E80 sorozatú Corolla-tól kölcsönzött 4A-GE 1587 köbcentiméteres szívómotort, egy hengerenként négyszelepes DOHC motort használta. Ezt a motort Denso elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel és T-VIS változtatható szívócső-geometriával szerelték fel. A motor maximális teljesítménye 115 LE (86 kW) Az ötfokozatú kézi váltó alapfelszereltség volt.
Kiállított autó előélete, állapotaAz autón az előző tulajdonosok némileg módosították hogy élvezetesebb legyen vele a pályanapok látogatása. Az üléseket egyedi szivacsozással látták el hogy jobb oldaltartása legyen, ekkor áthúzták alcantara bőrrel és az autó logoját a „sikító sas”-t belehímezték. Greddy olajnyomás, olaj és vízhőmérő órák mutatják a pontos értékeket. A futóműben Toda Fightex állítható magasságú és keménységű rugóstagok segítik az úttartást Whiteline kanyarstabilizátorok és első-hátsó toronymerevítők társaságában. A felnik Volk Rays TE37 típusúak, Hankook gumikkal.

Search

Categories