Subaru Impreza WRX STI Type RA spec C – 2005

Típus gyártási időszaka:2005 Július – 2005 December
Hengerűrtartalom:1994 cm3
Teljesítmény, súly:280 PS / 276 bhp / 206 kW / 1390 kg
Gyorsulás, végsebesség:4.3 másodperc / 100km/h
Sebességváltó:6-sebességes manuál (6MT)
Típusismertető, érdekességek:Amióta az első generációs modell elkezdett versenyezni a rali-világbajnokságban (WRC), a Subaru Impreza a raliversenyzés szinonimája lett, különösen a WRX STi csúcsmodellje.
A második generációs Imprezával a Subaru további szintet lépett, és egy olyan autót hozott létre, amely még közelebb áll a WRC-khez, a WRX STi Spec C Type RA-t.
Ez az STi Spec C-re épülő autó – amely már önmagában is nagy teljesítményre volt képes – a legkiválóbb rallyautó volt az utcákon, rendkívül könnyű karosszériájával és erős turbófeltöltős 2 literes flat-four motorjával, amely 276 LE és 411Nm nyomatékra volt képes.
A Type RA további STi aerodinamikai elemeket, 17 colos alumínium kerekeket, speciális rozsdamentes acél kipufogót és 5 fokozatban állítható lengéscsillapítókat kapott.
A modellnévben szereplő „RA” a „Record Attempt” rövidítése, ami a Subaru 2004 tavaszi Nürburgring meghódítására utal. Az átdolgozott WRX STi Spec C végső prototípusa 7 perc 59,41 másodperces köridőt ért el. Az elsők között lépte át a 8 perces korlátot a sorozatgyártású autók között. A 2005-ös nürburgringi 24 órás versenyre pedig egy sorozatgyártású modellt neveztek be, amely osztályában a 2. helyen végzett.
A mindössze 350 darabra korlátozott Spec C Type RA 2005 augusztusában került forgalomba.
N csoport / Spec C:
A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), homologizációs kérelmet nyújtott be a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) a finoman hangolt új Subaru Impreza WRX STI Spec C-vel, hogy 2006-ban N-csoportos járműként versenyezzen, ahol többek között a 17 colos gumiabroncs-specifikáció volt érvényes.
Az FIA által jóváhagyott verseny- és rallybajnokságokon való részvételhez, az autóknak homológnak kell lenniük az FIA előírásai szerint. Az N csoport (sorozatgyártású autók) az FIA által meghatározott rally- és off-road csoportok egyike. A nagy sorozatgyártású túraautóként definiált N-csoportos homologizáció szigorú korlátokat szab a szériamodellek módosításainak, és ez az a kategória, amely a legjobban tükrözi az alap, sorozatban gyártott modellben rejlő teljesítményt.
A WRX STI Spec C könnyített karosszériájának és nagy teljesítményű motorjának köszönhetően tökéletesen alkalmas versenyzésre. Az FHI 2005-ben több mint 1000 példányt gyártott az Impreza WRX STI Spec C-ből, ami az N csoportba soroláshoz szükséges minimális mennyiség, és a vállalat azt tervezte, hogy a jármű homologizációját még a 2006-os rallye szezon kezdete előtt el is végezteti.
A finoman hangolt Impreza WRX STI spec C főbb jellemzői Az Impreza WRX STI-hez képest az Impreza WRX STI spec C körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a könnyebb/vékonyabb üvegek, az alumíniumból készült csomagtérfedél és a vékonyabb tetőszerkezet miatt. A WRX STI spec C első rugóstag tornyához további erősítő merevítőket adtak. Ezen túlmenően az első oszlop és a felső keret összekapcsolásához használt tömör rudakat továbbfejlesztett üreges rudak váltották fel, és az alváz merevsége is javult. A hátsó keresztrúd a karosszéria merevségének további javítása érdekében lett felszerelve. Az Impreza WRX STI Spec C turbófeltöltője precíz golyóscsapágyakat használ a tengelyben a súrlódás csökkentése érdekében, ezáltal egyenletes és gyors turbólöketet és ideális motorreakciót biztosít. Az intercooler vízpermetének nagyméretű víztartálya, valamint egy léghűtéses motorolajhűtő került beépítésre a stabil motorteljesítmény biztosítása érdekében.
Az autóról:
Japán belpiacos volt, utána Angliába került, és onnan 2010-ben került Magyarországra a balosítás után. Számunkra fontos volt, hogy balkormányos legyen, és így legyen forgalomban, könnyebb vele itthon, emellett próbáljuk a gyári állapotát megtartani.
Kapott egy Stage1 tuningot, így is üzembiztos a motorja, és nagyon jót lehet vele autózni. Gyorsulása 4 másodperc körül van.
Ebből a verzióból 350 darabot gyártottak, tudomásunk szerint 3 darab van Magyarországon, 2 fehér és 1 kék.
Kiállított autó előélete, állapota

Search

Categories