Honda Civic 1.6i-VT (EE9) 4th Generation

Típus gyártási időszaka:1988-1991
Hengerűrtartalom:1595 cm3
Teljesítmény, súly:150 Le / 144 Nm / 1020 kg
Gyorsulás, végsebesség:7,3 sec / 215 km/h
Sebességváltó:5 sebesség, manuális
Típusismertető, érdekességek:Típusismertető, érdekességek Az EE9 karosszéria kódú VTEC Civic a japán belpiacos EF9 VTEC modell európai változata. A 88-91-ig gyártott Civic alváz a ’90-es években a kategóriájának legjobbja volt, és talán még a mai napig is az. Lássuk a további magyarázatot, hogy mi olyan különleges ebben a modellben. 1989 végén a HONDA ferdehátú új csúcsmodellje az új CIVIC SiR volt, amely 1,6 literes, 160 LE-s teljesítményű „B16A” kódjelű DOHC VTEC szívó motorral volt felszerelve. Ez, a B-motor jelentette a Honda változtatható szelepvezérlési technológiájának a VTEC-nek a bevezetését, azáltal hogy két különböző vezérműtengely profilt kínáltak. Az egyik az üzemanyag takarékosság, a másik a teljesítmény érdekében. A magas fordulatú VTEC szívó motorok precedenst teremtettek a Honda Civic jövőbeli teljesítményváltozatai számára. Az autót könnyű súlyával, független felfüggesztésével és erőteljes motorjával világszerte jól fogadták, megkapta a Bild am Sonntag német újság “Das Goldene Lenkrad” díját, és első helyen végzett a francia l’Automobile magazin 1989-es, az autók minőségéről szóló felmérésében. Az „1.6i-VT” Európai modell egy valamivel kisebb teljesítményű „B16A1” kódjelű motort használt, amely 5700-as fordulaton adta le a 144Nm nyomatékmaximumot, és 7600-as fordulatszámon a 150 Lóerős maximális teljesítményét. A negyedik generációs Civic ferdehátú modellei a Honda Civic rajongói körében is hírhedtté váltak könnyű kialakításuk és független felfüggesztésű futómű elrendezésük miatt, amely miatt ez a modell felülmúlja a későbbi generációkat is. Az SIR és a VT modellek jól megkülönböztethetőek voltak a többi negyedik generációs Civic-től. Az SIR és a VT modellek motorháztetőjének középpontja domború, nem pedig homorú, az első lökhárítóban található irányjelzők ívesek, a fényszóró pedig nyújtottabb volt.
Fontosabb műszaki adatok:
Motor: -Keresztirányú soros 4 hengeres 16 szelepes (1595cm3)
Teljesítmény: -150Le(7600ford./perc) 144Nm(5700ford./perc)
Hajtás: -Első tengely
Sebességváltó: -Manuális 5 fokozatú
Fékek: -Elől hűtött tárcsák (262mm)
-Hátul tömör tárcsák (239mm)
Nyomaték/Tömeg arány: -124Nm/T
Teljesítmény/Tömeg arány:-7.7kg/Le (95Kw/T)
Fogyasztás: 7,4L-(gazdaságos) 13,5L-(sport)
Kiállított autó előélete, állapota

Search

Categories