Mitsubishi Eclipse 3G GS -2001

Típus gyártási időszaka:1999 – 2005
Hengerűrtartalom:2351 cm3
Teljesítmény, súly:140 Le / 210 Nm / 1235 kg
Gyorsulás, végsebesség:10 sec / 240 km/h
Sebességváltó:4 sebesség, automata
Típusismertető, érdekességek:1999-ben a harmadik generációs Eclipse gyökeres változáson esett át, mely változás alapja a Mitsubishi 1998-as SST tanulmányautója volt.
A 4G63-at felváltották a 150 lóerős, 4 hengeres, 2.4 literes, 16 szelepes SOHC (4G64) és 205 lóerős, 6 hengeres, 3.0 literes, 24 szelepes SOHC (6G72) motorok. Az AWD típus megszűnt. A felfüggesztések precízebb beállítása jelentősen javított a vezetési élmény minőségén. Kiforrot letisztult formák jellemzik.
A 3G már nem tartozik a DSM-hez, hajtáslánca a 8. generációs Galant-é. Csekély súlygyarapodását az előző generációkhoz képest, nagyon jól kompenzálja a V6-os motor ereje.
2001-ben a teljesítményét lecsökkentették 200 lóerőre, ugyanis a Mitsubishi, California állam károsanyag kibocsájtási értékeihez igazította az összes modelljét.
Változatok:
Az Eclipse 7 változatban volt elérhető: RS, GS, GS Spyder, GT, GT Spyder, GTS, GTS Spyder (a GTS csak 2003-tól kapható). Mindegyik modell elsőkerék meghajtású (FWD).
• Eclipse RS/GS: alap keménytetős FWD modell, 147 lóerős(MT) 140 lóerős(AT) 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G64 motorral szerelve.
• Eclipse GS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 147 lóerős(MT) 140 lóerős(AT) 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G64 motorral szerelve.
• Eclipse GT: keménytetős FWD modell, 205 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 motorral szerelve.
• Eclipse GT Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 205 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 motorral szerelve.
• Eclipse GTS: keménytetős FWD modell, 210 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 MVIM (Mitsubishi Variable Induction Management) motorral szerelve.
• Eclipse GTS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 210 lóerős 3.0 literes 24 szelepes SOHC Mitsubishi 6G72 MVIM (Mitsubishi Variable Induction Management) motorral szerelve.
ECU változatok:
• Fed Specs: 1999 augusztusától 2000 októberéig gyártott GT típusok 205 lóerővel, ismertetője az egy katalizátor és két oxigénszenzor (egy a katalizátor előtt, egy pedig utána)
• Cali Specs: 2000-től a szigorúbb California-i károsanyag kibocsájtás mértéke a mérvadó. Innentől csak ez a fajtája fut a GT-nek. Jellemzője az 5 lóerős csökkenés, a három katalizátor és a négy oxigénszenzor.
Gyártása főleg Észak-Amerika (USA, Kanada) volt a cél de számos középamerika országba importálták. Ezeken kívül csak Ázsia(Japán és főleg Ausztráliába) szállítottak importra. Európa nem volt a tervek között .
Kiállított autó előélete, állapota22 éves létére még mindig jól tartja magát a fényezése már csak helyenként gyári. 8. Tulajdonosánál jelenleg 5 és fél éve van, ez alatt számos általános dolgok voltak cserélve. A gyári bézs plüss kárpit cserélve lett a jelenlegi vaj színű bőrre.
Az autó 2022.májusába közel 10 hónapig egy teljes „restauráláson” esett át az utolsó csavarig , kívül –belül. Belülről kapott egy rezgés – hang szigetelést, továbbá az autó egy komplett alváz és üregvédelmet illetve a gyári kipufogó rendszere is felújításra került. Az összes futómű alkatrész homok szórva és galvanizálva lett majd festve. A teljes motortere fel lett újítva és rendbe lett hozva lakatolással egybekötve. Pár sérülés javítva volt korábban rajta, köztük 2 db ütközés /horpadás. Számos gyártási hiba javítva lett. Minden specifikációja gyári – kivéve az optika elemeket. Jelenleg 185.000 futott km van a háta mögött.

Search

Categories